دانلود تحقیق و جزوات دانشجویی

دانلود تحقیق و جزوات دانشجویی

دانلود تحقیق و جزوات دانشجویی

دانلود تحقیق و جزوات دانشجویی

دانشکده ها| فروشگاه خرید و فروش فایل | بازار انواع فایل قابل دانلود | مرجع مقاله,کتاب,تحقیق,پاورپوینت,پروژه دانشگاهی

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

طرح درس سالانه علوم سوم ابتدایی

طرح درس سالانه علوم سوم ابتدایی

درس سالانه علوم سوم ابتدایی

بسمه تعالی
جدول طرح درس سالانه کلاس سوم سال تحصیلی 95-94 دبستان :

نام آموزگار :

 

هدف کلی:

کسب دانش و مهارت و نگرش های ضروری سال تحصیلی :95-94

کلاس : سوم

درس : علوم تجربی

طرح درس سالانه علوم سوم ابتدایی

فعالیت های دیگر و مواد لازم هدف های کلی درس موضوعات و عنوان های دروس فصل ها تاریخ روز جلسه هفته ها ماهها

شنبه جلسه اول اول مهر ماه

شهادت امام علی (ع) 7/1 دوشنبه جلسه دوم

معارفه 7/4 پنجشنبه جلسه سوم

مانند دانشمندان فکر کنید 6 تا 9 7/6 شنبه جلسه اول دوم

نیاز های جانوران اول

10 7/8 دوشنبه جلسه دوم

نیاز به جای مناسب

فکر کنید 11 7/11 پنجشنبه جلسه سوم

جمع آوری اطّلاعات 12 7/13 شنبه جلسه اول سوم

نیاز به لانه

فکر کنید 13 7/15 دوشنبه جلسه دوم

نیاز به غذا

فکر کنید 14 7/18 پنجشنبه جلسه سوم

مقایسه کنید

مشاهده کنید 15 7/20 شنبه جلسه اول چهارم

جمع آوری اطلاعات 16 7/22 دوشنبه جلسه دوم

نیاز به هوا

فکر کنید 17 7/25 پنجشنبه جلسه سوم

فعّالیّت

فکر کنید 18 7/27 شنبه جلسه اول پنجم

ارزشیابی ماهیانه 7/29 دوشنبه جلسه دوم

پنجشنبه جلسه سوم

شنبه جلسه اول اول آبان ماه

دوشنبه جلسه دوم

آیا در خاک ، هوا وجود دارد ؟

طرح درس سالانه علوم سوم ابتدایی

فعالیت

فکر کنید 19 8/2 پنجشنبه جلسه سوم

شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) 8/4 شنبه جلسه اول دوم

نیاز به آب

فکر کنید 20 8/6 دوشنبه جلسه دوم

نیاز به همکاری 21 8/9 پنجشنبه جلسه سوم

جانوران مهره دار دوم

22 8/11 شنبه جلسه اول سوم

مقایسه کنید 23 8/13 دوشنبه جلسه دوم

محلّ ستون مهره ها ، در پشت بدن جانور است. 24 8/16 پنجشنبه جلسه سوم

ماهی ها

مشاهده کنید

فکر کنید 25 و 26 8/18 شنبه جلسه اول چهارم

دوزیستان

مشاهده کنید 27 8/20 دوشنبه جلسه دوم

خزندگان 28 8/23 پنجشنبه جلسه سوم

پرندگان

جمع آوری اطلاعات

مقایسه کنید

جمع آوری اطلاعات 29 تا 31 8/25 شنبه جلسه اول پنجم

پستانداران

طبقه بندی کنید 32 و 33 8/27 دوشنبه جلسه دوم

ارزشیابی ماهیانه 8/30 پنجشنبه جلسه سوم

شنبه جلسه اول اول آذر ماه

دوشنبه جلسه دوم

پنجشنبه جلسه سوم

گوناگونی گیاهان سوم

34 9/2 شنبه جلسه اول دوم

ریشه ، ساقه ، و برگ قسمت های اصلی گیاه اند. 35 9/4 دوشنبه جلسه دوم

 

طرح درس سالانه علوم سوم ابتدایی








  
  • fazel shams
  • ۰
  • ۰

طرح توجیهی گلیم بافی

قسمتی از متن پروژه

موضوع طرح:

گلیم بافی

بخش دوم

فصل اول : تهیه خامه

فصل دوم : گلیم بافی

فصل سوم : قالی بافی

فصل چهارم : جاجیم بافی

فصل پنجم : ورنی بافی

فصل ششم : فراورده‌های جاجیم و فرش و ورنی و قالی

فصل هفتم : سایر صنایع دستی

فصل هشتم : نتیجه گیری

فصل اول :

تهیه خامه

طرح توجیهی گلیم بافی


مقدمه.

آموزش گلیم بافیطرح توجیهی گلیم بافی حضور ایلات عشایر ایل شاهسون و ایل ارسباران و نیز اشتغال روستائیان پرورش دام باعث شد

پشم مرغوب در حد زیاد در منطقه تولید شود و پشم خوب و ارزان باعث گسترش صنایع دستی

ولی همین پشم که مواد اولیه اکثر دست بافته مثل گلیم – جاجیم – فرش و ورنی می‌باشد.

همینطوری استفاده نمی شود بلکه مراحل متعددی را باید سپری نماید تا تبد یل به خامه گشته

تا برای بافت آماده گردد. البته پشم گوسفند زنده مد نظر است در بعضی دباغی که از پوست گوسفند

ذبح شده پشم آنرا می‌چیند پشم مرغوبی برای بافت دستبافته‌هانیست و از کیفیت فرشها می‌کاهد.

بهترین خامه‌های فرش پشم هایی است که در بهار از گوسفند زنده می‌چینند.

در بافت جاجیم پشمی و قالی قدیمی و گلیم پشمی از پشمهای تولیده شده خور در ارسباران

استفاده می‌شود ولی در بافت ورنی از پشم مرینوس و نیز پشم آن منطقه استفاده می‌شود.

چیدن پشم توسط مردان و شستن آن توسط زنان و ریسندگی و حلاجی توسط زنان و رنگ رزی

توسط مردان صورت می‌گیرد که در أین فصل به طور خلاصه گلیم بافی به مراحل تولید پشم و تهیه خامه پرداخته می‌شود

طرح توجیهی گلیم بافی

مراحل تهیه خامه :

( ۱ ) چیدن پشم

( ۲ ) شستن پشم

( ۳ ) جدا کردن خار و خاشاک

( ۴ ) شانه کردن

( ۵ ) ریسیدن با چرخ ریسندگی

( ۶ ) رنگرزی

آموزش گلیم بافی

چیدن پشم :

گلیم بافی معمولا پشم گوسفندان را سالی دو بار دربهار و پاییز می‌چینند و پشم بهاره مرغوب تر است چیدن پشم

با قیچی پشم با قیچی بزرگی به نام ( قر خلخ ) صورت می‌گیرد برای اینکار دست و پای گوسفند را با

طناب بسته و شروع به پشم چینی می‌کنند.

شستن پشم :

معمولا پشم را در کارگاه و در روستاها و عشایر در چشمه

و رود خانه می‌شو یند برای شستن پشم ،

پشم هر گوسفند را جداگانه می‌شویند برای أین منظور پشم را روی سنگ گذاشته و مقداری کمی

از آب چشمه روی آن می‌ریزیند و با یک چوب و یا تخته به پشم می‌کوبند

انقدر می‌زنند تا پشم خودش

کف کند البته به هیچ وجه از پودر دختشویی استفاده نمی شود.

اگر از همان اول آ ب زیادی روی پشم

بریزند کف نمی کند و خوب شسته نمی شود

و بعد از انکه کا ملا کف کرد داخل آب انداخته و با پا لگد

کوب می‌کنند. چند بار أین عمل را تکرار می‌کند تا خوب شسته شود

و بعد روی طناب یا روی صخره

پشم‌هارا خشک می‌کنند.

عکس شماره ( ۱۰ ) – شستن و پهن کردن پشم

عکس شماره ( ۱۱ ) – زنی از عشایر قره داغ که جلوی چادر

خود نشسته و تکه ای پشم در دست دارد

و در حال تمیز کردن خار و خاشاک از پشم می‌باشد. ( یون دید مق)‌

پاک کردن پشم(حلاجی) :

بعد از خشک شدن پشم تکه تکه از پشم برداشته

و خارها ی آن را تمیز کرد و به أین عمل

( یون دیدمق ۱ ) می‌گویند. یعنی چنگ زدن ، با چنگ زدن تارها پشم شود و برای شانه کم

کم از هم سوا می‌کردن آماده می‌شود.

شا نه کردن ( دَراخ ) ۲ :

طرح توجیهی گلیم بافی

پشم را قبل از ریسیدن برای اینکه الیاف موازی و نرمی بدست آورند شانه می‌زنند شانه

عبارت از پایه است که شاخه زدن ( معمولا زنان أین کار را می‌کنند ) برای شانه کردن در

پای ان زانو می‌زنند و دو تخته عمودی که در محل ملتقای آنها دو ردیف دندانه‌های می‌گذارند.

و با کشیدن دستها الیاف را از هم جدا می‌کند اگر لازم باشد

چندین بار أین کا ر را تکرار می‌کنند

تا الیاف کم و بیش موازی کردند و سپس آنها


دانلود فایل





برچسب هاآموزش گلیم بافیدانلود آموزش گلیم بافیدانلود طرح توجیهی گلیم بافیطرح توجیهی آموزش گلیم بافیطرح توجیهی گلیم بافیگلیم بافی

  • fazel shams
  • ۰
  • ۰

دانلود جدیدترین پرسش مهر سال ۹۷دانلود جدیدترین پرسش مهر 19 سال 97-98

دانلود جدیدترین پرسش مهر ۱۹ سال ۹۷-۹۸


پاسخ به پرسش مهر

چکیده

یکی از نقدهایی که به آموزش و پرورش وارد می‌شود در مورد مساله پرورش دانش‌آموزان است. به عقیده کارشناسان، آموزش و پرورش بیش از آنکه به دنبال پرورش دانش‌آموزان باشد، آموزش را مدنظر قرار داده است. مهارت‌های زندگی یکی از مقوله‌های پرورش است که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

همه ما برای اینکه بتوانیم در جایی مشغول به کار شویم، تولیدی داشته باشیم یا مسائلی از این دست را با موفقیت پشت سر بگذاریم، نیازمند مهارت‌هایی هستیم. نسخه بزرگ‌تر این بخش‌های زندگی، خود زندگی است که ما برای زندگی کردن نیازمند این هستیم تا مهارت‌هایی داشته باشیم و از پس زندگی فردی و اجتماعی خود برآییم. اما مهارت‌های زندگی به چه مسائلی اطلاق می‌شود؟ مهارت‌های زندگی، مهارت‌هایی هستند که توانایی اجتماعی وروحی فرد را افزایش می‌دهند و موجب می‌شوند تا او بتواند به نحوی بهتر و موثرتر با مشکلات و دشواری‌های زندگی مواجه شود. مهارت‌های زندگی قدرت سازگاری افراد را بالا می‌برد، شخص می‌تواند مسئولیت‌های اجتماعی و شخصی زندگی را بهتر بپذیرد و توانمندی‌هایش را بروز دهد و از آسیب‌های ناشی از ناتوانی در حل مشکلات در امان بماند.

دانلود مقاله پاسخ به پرسش مهر ۹۷ رئیس جمهور پرسش مهر ۱۹

پاسخ به پرسش مهر 97

پاسخ به پرسش مهر ۱۹

فهرست مطالب

چکیده. ۴
نکات کلیدی :. ۴
مقدمه. ۵
اهداف پژوهش :. ۶
روش تحقیق :. ۶
انواع مهارت های زندگی. ۶
مهارت‌های ۱۰ گانه. ۶
۱) مهارت خودآگاهی. ۷
۲) مهارت همدلی:. ۷
۳)روابط بین فردی:. ۷
۴) مهارت ارتباط موثر:. ۷
۵) مهارت مقابله با فشار عصبی:. ۸
۶) مدیریت هیجان:. ۸
۷) مهارت حل مساله:. ۸
۸) مهارت تصمیم‌گیری:. ۸
۹) تفکر خلاق:. ۹
۱۰) مهارت تفکر نقادانه:. ۹
نقش والدین در آموزش مهارت‌های زندگی. ۹
روش آموزش مهارت های زندگی در مدارس. ۱۱
*اگر مهارت آموزی را جدی نگیریم ….. ۱۱
* آموزش مهارت ها. ۱۲
*هدف را گم نکنیم. ۱۳
نتایج برنامه آموزش مهارتهای زندگی: ۱۳
رشد و بهبود متغیرهای مربوط به مدرسه مانند: ۱۴
عملکرد تحصیلی. ۱۴
تغییر در رفتارهای اجتماعی و رفتار سلامت مانند: ۱۴
بحث و بررسی. ۱۴
نتیجه گیری :. ۱۶
پیشنهادات: ۱۷
منابع: ۱۸

پاسخ به پرسش مهر ۱۹

پرسش مهر

پرسش مهر

لنگرچکیده

  یکی از نقدهایی که به آموزش و پرورش وارد می‌شود در مورد مساله پرورش دانش‌آموزان است.

به عقیده کارشناسان،

آموزش و پرورش بیش از آنکه به دنبال پرورش دانش‌آموزان باشد،

آموزش را مدنظر قرار داده است.

مهارت‌های زندگی یکی از مقوله‌های پرورش است که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

  همه ما برای اینکه بتوانیم در جایی مشغول به کار شویم،

تولیدی داشته باشیم یا مسائلی از این دست را با موفقیت پشت سر بگذاریم،

نیازمند مهارت‌هایی هستیم.

نسخه بزرگ‌تر این بخش‌های زندگی،

خود زندگی است که ما برای زندگی کردن نیازمند این هستیم تا مهارت‌هایی داشته باشیم

و از پس زندگی فردی و اجتماعی خود برآییم.

اما مهارت‌های زندگی به چه مسائلی اطلاق می‌شود؟

پاسخ به پرسش

مهارت‌های زندگی، مهارت‌هایی هستند که توانایی اجتماعی وروحی فرد را افزایش می‌دهند

و موجب می‌شوند تا او بتواند به نحوی بهتر و موثرتر با مشکلات

و دشواری‌های زندگی مواجه شود. مهارت‌های زندگی قدرت سازگاری افراد را بالا می‌برد،

شخص می‌تواند مسئولیت‌های اجتماعی و شخصی زندگی را بهتر بپذیرد

و توانمندی‌هایش را بروز دهد و از آسیب‌های ناشی از ناتوانی در حل مشکلات در امان بماند.

  پرسش مهر نوزدهم ریاست جمهوری محترم در سال تحصیلی ۱۳۹۷-۱۳۹۸ با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی در مدرسه می باشد .

بنابراین در این مطلب به این موضوع می پردازیم .

پاسخ به پرسش مهر ۱۹

در این مقاله که با روش کتابخانه ای و تجربی تدوین شده است

به بیان اهمیت مهارت آموزی در مدرسه و مهارتهایی که باید در مدرسه آموزش داده شود می پردازد .

پاسخ به پرسش

جدیدترین پرسش مهر



 دانلود فایل



جدیدترین پرسش مهر

نکات کلیدی

دانش آموزان  مهارت آموزی – مدرسه

مقدمه

آموزش مهارت های زندگی در سال ۱۹۷۹ و با اقدامات دکتر گیلبرت بوتوین آغاز شد.

او درآن سال مجموعه آموزش مهارت های زندگی برای دانش آموزان تدوین کرد

که با استقبال فراوان متخصصان بهداشت روان مواجه شد.

این برنامه آموزشی به نوجوانان یاد می داد که چگونه با استفاده از مهارت های رفتار جراتمندانه،

تصمیم گیری و تفکر نقاد در مقابل وسوسه یا پیشنهاد سوءمصرف مواد از سوی همسالانشان مقاومت کنند.

کنار آمدن با فشارهای زندگی،

داشتن زندگی هدفمند و انعطاف پذیر برای مواجهه با مشکلات زندگی،

برقراری تعامل سازنده با دیگران با بیشترین سود و کمترین ضرر به خود و دیگران،

روابط بین فردی بالنده و رشددهنده با کمترین کشمکش و تعارض،

خروج از بحران های زندگی با مدیریت صحیح و بیشترین مصلحت روش انتخابی و برآمدن از پس مسئولیت های فردی و اجتماعی در زندگی،

همواره بخشی از واقعیت زندگی انسان بوده است که در ادوار مختلف به اشکال گوناگون نمود و بروز داشته است.

سازمان بهداشت جهانی و یونیسف و سازمان های دیگر تعاریف متعددی از مهارت های زندگی دارند.

دریک نگاه کلی،

مهارت های زندگی یعنی ایجاد روابط بین فردی مناسب و موثر،

انجام مسئولیت های اجتماعی، تصمیم گیری صحیح

، حل تعارضات و کشمکش ها بدون توسل به اعمالی که به خود یا دیگران صدمه می زند،

توانایی انجام رفتارهای سازگارانه و مثبت به گونه ای که فرد بتواند با معضلات و مشکلات زندگی

روزمره خود کنار بیاید و توانایی هایی است

که باعث ارتقای بهداشت روانی افراد جامعه،

غنای روابط انسانی،

افزایش سلامت و رفتارهای سلامت در سطح جامعه می شوند.

 دانلود فایل

جدیدترین پرسش مهر سال 97

دانلود جدیدترین پرسش مهر سال ۹۷ 

لنگراهداف پژوهش :

۱  مهارت های اصلی که باید در مدرسه به دانش آموزان آموزش داده شود .

۲  بررسی اهمیت آموختن مهارت های زندگی در مدارس

۲  انواع مهارتهای زندگی که بایستی دانش آموزان

پاسخ به پرسش مهر ۹۷

دانلود جدیدترین پرسش مهر سال ۹۷









برچسب


تحقیق پرسش مهر ۹۷, تحقیق پرسش مهر ۹۷ ۱۳۹۸, تحقیق پرسش مهر ۹۷ ۹۸, تحقیق پرسش مهر ۹۸ ۹۷,

تحقیق پرسش مهر نوزدهم, جواب پرسش مهر سال ۹۶-۹۷ تحمل افکار دیگران,

دانلود مقاله پاسخ به پرسش مهر دکتر روحانی, دانلود مقاله پرسش مهر ۹۶ رئیس جمهور,

دانلود مقاله پرسش و پاسخ مهر۹۶, مقاله آماده پرسش مهر ۹۶در محیط مدرسه تحمل افکار دیگران,

مقاله در محیط مدرسه تحمل افکار دیگران، احترام به افکا, مقاله درباره پرسش مهر – جواب پرسش مهر ۹۶ رئیس جمهور,

مقاله پرسش مهر ۱۳۹۶-۱۳۹۷, مقاله پرسش مهر ۹۷-۹۶ رئیس جمهور,

مقاله‌ی «پاسخ به پرسش مهر۹۶ رئیس جمهور», نمونه مقاله پرسش و پاسخ مهر۱۳۹۶,

پاسخ به پرسش مهر ۹۷, پاسخ به پرسش مهر ۹۷ ۱۳۹۸, پاسخ به پرسش مهر ۹۷ ۹۸, پاسخ به پرسش مهر ۹۸ ۹۷,

پاسخ به پرسش مهر نوزدهم, پاسخ شما به پنجمین پرسش مهر روحانی چیست؟,

پاسخ پرسش مهر ۱۳۹۶-۱۳۹۷, پاسخ پرسش مهر ۹۷,

پاسخ پرسش مهر ۹۷ ۱۳۹۸, پاسخ پرسش مهر ۹۷ ۹۸, پاسخ پرسش مهر ۹۸ ۹۷, پرسش مهر ۱۳۹۶ -۹۷,

پرسش مهر ۱۹, پرسش مهر ۹۶ پاسخ, پرسش مهر ۹۷, پرسش مهر ۹۷ ۱۳۹۸, پرسش مهر ۹۷ ۹۸,

پرسش مهر ۹۸ ۹۷, پرسش مهر نوزدهم, پرسش مهر پاسخ به پرسش مهر ۹۶ رئیس جمهور

  • fazel shams