دانلود جدیدترین برنامه سالانه و تقویم اجرایی سال ۹۶-۹۷
برنامه تدبیر سال تحصیلی۹۷-۹۶ براساس نگارش جدید
جدیدترین برنامه سالانه
جدیدترین برنامه سالانه و تقویم اجرایی
فهرست
- مقدمه
- اهداف دوره ابتدایی
- چشم انداز – رویکردهای مدرسه
- مدرسه در افق چشم انداز ۱۴۰۴ – بیانیه مأموریت
- چشم انداز آموزشگاه – مأموریت آموزشگاه
- چرخش های تحول آفرین
- صورت جلسه تأیید شورای مدرسه
- اطلاعات شناسنامه ای آموزشگاه – جدول اطلاعات تعداد کلاس و دانش آموزان دبستان
- جدول اطلاعات فیزیکی – وضعیت تجهیزات اداری هوشمند دبستان
- جدول مشخصات کارکنان آموزشگاه
- بررسی وضعیت مدرک تحصیلی اولیاء – برررسی وضعیت مشاغل اولیاء
- بررسی وضعیت شاخص های اساسی آموزشگاه
- وضعیت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
- بررسی وضعیت موجود نیروی انسانی آموزشگاه
- تحلیل محیطی محور آموزش و یادگیری
- برنامه عملیاتی محور آموزش و یادگیری
- تحلیل محیطی محور فعالیت های پرورشی و فوق برنامه
- برنامه عملیاتی محور فعالیت های پرورشی و فوق برنامه
- تحلیل محیطی محور توانمند سازی و مشارکت نیروی انسانی
- برنامه عملیاتی محور توانمند سازی و مشارکت نیروی انسانی
- تحلیل محیطی محور سلامت و تربیت بدنی
- برنامه عملیاتی محور سلامت و تربیت بدنی
- تحلیل محیطی محور اداری و مالی
- برنامه عملیاتی محور اداری و مالی
- تقویم اجرایی بهبود فرآیند مدیریت مدرسه
- جدول کنترل نظارت و ارزیابی میزان تحقق اهداف برنامه سالانه دبستان
- نحوه محاسبه سرانه
اطلاعات و مشخصات آموزشگاه
- اطلاعات شناسنامه ای و عمومی آموزشگاه
- اطلاعات عمومی و ساختمانی آموزشگاه
- تعداد کلاس و دانش آموزان آموزشگاه
- میثاق نامه دانش آموزی
- مشخصات و سمت کارکنان واحد آموزشی
- منشور اخلاقی کارکنان
- درصد ارتقا و عدم ارتقاؤ مدرسه در سال قبل
- نمودار درصد ارتقا و عدم ارتقا در سال قبل
- تاییدیه برنامه
- شناسایی قوتها و- ضعفها و فرصت ها و تهدیدها بر اساس جدول ماتریس swot
- اهداف کلان آموزشی و پرورشی
- جدول پیشرفت اجرایی برنامه طرح تدبیر به صورت ماهانه
- تقویم اجرایی بهبود فرآیند مدیریت مدرسه
- فرم ارزیابی بهبود فرآیند
- فرم ارزیابی بیرونی فرآیندی
- تقویم اجرایی آموزشی و پرورشی
- فرم بازدید معلمان
- صورتجلسات طرح تدبیر
- فرم های برنامه محوری و نظارت
- فرم های پرورشی
جدول گام های تدبیر
- شماره ۱: گام های تدوین برنامه سالانه و عملیاتی
- جدول شماره ۲: تقویم اجرایی بهبود فرایند مدیریت مدرسه
- جدول عنوان فرآیند (۱): برنامه ریزی (برنامه محوری)
- مجموعه جدول ها عنوان فرآیند (۲): آموزش و یادگیری مجموعه
- جداول عنوان فرآیند (۳): فعالیت های فوق برنامه، تربیت بدنی، سلامت و پرورشی
- مجموعه جداول عنوان فرآیند (۴): مشارکت
- جدول عنوان فرآیند (۵): نظارت و ارزیابی
- جدوال عنوان فرآیند (۶): اداری و مالی
- مجموعه جداول عنوان فرآیند (۷): خلاقیت
برنامه سالانه تدبیر
محور برنامه ریزی | ||||||||||
محــور |
عنوان فرایند (نام فعالیت ) |
شیوه های اجرایی |
واحد شاخص |
وضیعت موجود |
وضیعت مورد انتظار |
گستره اجرا |
زمان اجرا |
میزان اعتبار |
مسئول اجرا |
در صد تحقق |
برنامه ریزی |
طراحی و تدوین برنامه ی سالانه جامع ، واقع بینانه و اجرایی |
تشکیل و مشارکت فعال و مستمر تیم برنامه ریزی (شورای مدرسه) ،نظارت و ارزیابی |
تعداد |
۰ |
۷ |
مدرسه |
طول سال |
۰ |
مدیر |
|
کیفیت خود ارزیابی انجام شده با توجه به هر یک از شاخص ها
|
تعداد |
۰ |
۳ |
مدرسه |
طول سال |
۰ |
مدیر |
|
||
تعیین وضع موجود متناسب با نتایج خودارزیابی |
تعداد |
۰ |
۳ |
مدرسه |
طول سال |
۰ |
مدیر |
|
||
تعیین وضع مورد انتظار متناسب با قابلیت های مدرسه |
کمی و کیفی |
۰ |
خوب و به تعداد لازم |
مدرسه |
طول سال |
۰ |
مدیر |
|
دانلود جدیدترین برنامه سالانه و تقویم اجرایی سال ۹۶-۹۷ براساس طرح تدبیر
محور برنامه ریزی | ||||||||||
محــور |
عنوان فرایند (نام فعالیت ) |
شیوه های اجرایی |
واحد شاخص |
وضیعت موجود |
وضیعت مورد انتظار |
گستره اجرا |
زمان اجرا |
میزان اعتبار |
مسئول اجرا |
در صد تحقق |
برنامه ریزی |
طراحی و تدوین برنامه ی سالانه جامع ، واقع بینانه و اجرایی |
مشارکت کارکنان در تعیین و تدوین محورهای میثاق نامه |
تعداد |
۰ |
۵ |
مدرسه |
طول سال |
۰ |
مدیر |
|
تعیین اقدامات اجرایی مؤثر و نوآور
|
تعداد |
۰ |
۱۰ |
مدرسه |
طول سال |
۰ |
مدیر |
|
||
تفویض کارکنان بر اساس ضوابط |
تعداد |
۰ |
۳ |
مدرسه |
طول سال |
۰ |
مدیر |
|
||
اولویت بندی نیازهای آموزشی |
کمی و کیفی |
۰ |
خوب |
مدرسه |
طول سال |
۰ |
مدیر |
|
دانلود جدیدترین برنامه سالانه و تقویم اجرایی سال ۹۶-۹۷ براساس طرح تدبیر
محور برنامه ریزی | ||||||||||
محــور |
عنوان فرایند (نام فعالیت ) |
شیوه های اجرایی |
واحد شاخص |
وضیعت موجود |
وضیعت مورد انتظار |
گستره اجرا |
زمان اجرا |
میزان اعتبار |
مسئول اجرا |
در صد تحقق |
برنامه ریزی |
اطلاع رسانی به کارکنان ودانش آموزان از فرایند های برنامه سالانه |
– آموزش از طریق جلسات آموزشی ،تولید لوحه فشرده، بروشور،تراکت ،فضای مجازی و … ویژه همکاران |
تعداد |
۰ |
۹ |
مدرسه |
طول سال |
۰ |
مدیر |
|
آگاهی کارکنان از برنامه سالانه مدرسه |
تعداد |
۰ |
۱ |
مدرسه |
طول سال |
۰ |
مدیر |
|
||
آگاهی دانش اموزان از برنامه سالانه مدرسه |
تعداد |
۰ |
۳ |
مدرسه |
طول سال |
۰ |
مدیر |
|
||
آگاهی کارکنان از بندهای میثاق نامه
|
تعداد |
۰ |
۳ |
مدرسه |
طول سال |
۰ |
مدیر |
|
دانلود جدیدترین برنامه سالانه و تقویم اجرایی سال ۹۶-۹۷ براساس طرح تدبیر
محور برنامه ریزی | ||||||||||
محــور |
عنوان فرایند (نام فعالیت ) |
شیوه های اجرایی |
واحد شاخص |
وضیعت موجود |
وضیعت مورد انتظار |
گستره اجرا |
زمان اجرا |
میزان اعتبار |
مسئول اجرا |
در صد تحقق |
برنامه ریزی |
تعیین وظایف ومسئولیت هر یک از عوامل انسانی به صورت مکتوب |
برگزاری جلسه و تشریح وظایف و مسئولیت های هر یک از عوامل انسانی |
کمی و کیفی |
۰ |
۷ |
مدرسه |
اول سال |
۰ |
مدیر |
|
ارائه وظایف افراد به صورت مکتوب با توجه به پست سازمانی و دستور العمل های ابلاغی |
تعداد |
۰ |
۷ |
مدرسه |
اول سال |
۰۰۰ |
مدیر |
|
||
آگاهی دانش اموزان از برنامه سالانه مدرسه |
تعداد |
۰ |
۹۰ |
مدرسه |
اول سال |
۰ |
مدیر |
|
||
تدوین و تنظیم چارت سازمانی آموزشگاه |
کیفی |
خوب |
عالی |
مدرسه |
اول سال |
۰ |
مدیر |
|
دانلود جدیدترین برنامه سالانه و تقویم اجرایی سال ۹۶-۹۷ براساس طرح تدبیر
محور برنامه ریزی | ||||||||||
محــور |
عنوان فرایند (نام فعالیت ) |
شیوه های اجرایی |
واحد شاخص |
وضیعت موجود |
وضیعت مورد انتظار |
گستره اجرا |
زمان اجرا |
میزان اعتبار |
مسئول اجرا |
در صد تحقق |
برنامه ریزی |
تنظیم چهار چوب مشخصارزیابی |
تدوین و تنظیم چهارچوب، ملاک ها و ابزارهای ارزیابی برنامه سالانه توسط تیم برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی |
تعداد |
۰ |
۵ |
مدرسه |
طول سال |
۰ |
مدیر |
|
نظارت بر فرآیند اجرای برنامه و ارزیابی صحیح و به موقع از آن |
کمی و کیفی |
۰ |
خوب |
مدرسه |
طول سال |
۰ |
مدیر |
|
||
خود ارزیابی مستمر مسئولین فعالیت ها |
تعداد |
خوب |
۲ |
مدرسه |
طول سال |
۰ |
مدیر |
|
||
– تحلیل نتایج حاصل از ارزیابی |
کیفی |
خوب |
عالی |
مدرسه |
طول سال |
۰ |
مدیر |
|
دانلود جدیدترین برنامه سالانه و تقویم اجرایی سال ۹۶-۹۷ براساس طرح تدبیر
محور اموزش و یادگیری | ||||||||||
محــور |
عنوان فرایند (نام فعالیت ) |
شیوه های اجرایی |
واحد شاخص |
وضیعت موجود |
وضیعت مورد انتظار |
گستره اجرا |
زمان اجرا |
میزان اعتبار |
مسئول اجرا |
در صد تحقق |
اموزش و یادگیری |
زمینه سازی انجام مطالعات پژوهی نظیر اقدام پژوهی،درس پژوهی |
– تشکیل گروه های درس پژوهی جهت انجام فعالیت های پژوهشی | تعداد |
۰ |
۳ |
مدرسه |
طول سال |
۰ |
|
|
تعیین جلسات آموزشی ویژه گروه های درس پژوه |
تعداد |
۰ |
۲ |
مدرسه |
طول سال |
۰ |
مدیر |
|
||
شناسایی، اولویت بندی و مستند سازی مسائل مبتلا به مدرسه با مشارکت تیم های پژوهشی |
کیفی و کمی |
خوب |
عالی |
مدرسه |
طول سال |
۰ |
مدیر |
|
||
برگزاری جلسات آموزشی با محوریت مباحث علمی |
تعداد |
۰ |
۸ |
مدرسه |
طول سال |
۲۰۰هزار |
مدیر |
|
دانلود جدیدترین برنامه سالانه و تقویم اجرایی سال ۹۶-۹۷ براساس طرح تدبیر
محور اموزش و یادگیری | ||||||||||
محــور |
عنوان فرایند (نام فعالیت ) |
شیوه های اجرایی |
- ۹۷/۰۵/۳۰